Osnovna škola Višnjevac

Prvi projektni sastanak Ankara, Turska (A4)

by | 3.02.2025.

Naša škola je postala škola partner u novom Erasmus + projektu „Special Identity for Great Nature” (SIGN).  Projekt u kojem sudjelujemo u sklopu je aktivnosti KA2 koja podrazumijeva  razmjenu iskustava i znanja između zemalja partnera uključenih u projekt  putem mobilnosti među partnerima te putem provođenja mnogobrojnih zanimljivih aktivnosti propisanih projektom.

Ciljevi novog Erasmus+ projekta su osposobljavanje nastavnika partnerskih škola za suvremene nastavne metode u području zaštite okoliša, prikupljanje i analiza primjera dobre prakse u podučavanju vještina zaštite prirode, provođenje aktivnosti u svim partnerskim školama kroz vršnjačko podučavanje te poticanje međusobnog razumijevanja europskih naroda kroz upoznavanje različitih tradicija.

Nositelj projekta je škola Norrbyskolan iz Stockholma, Švedska. Ostali partneri koji sudjeluju u projektu su škole Sincan Ilkokulu iz Ankare (Turska),  Escola Básica do 1º com Pré-escolar da Cruz de Carvalho iz Funchala (Portugal) te organizacija obrazovnih i mobilnih iskustava za učenike i nastavnike iz cijele Europe Schwerpunkt Zentrum GMBH iz Düsseldorfa (Njemačka) te Stichting Cultureel Centrum De Regenboog iz Utrechta (Nizozemska) organizacija posvećena promicanju sudjelovanja i emancipacije u društvu čije aktivnosti uključuju organiziranje različitih tečajeva, seminara i okupljanja s ciljem doprinosa obrazovanju​.

Prvi projektni sastanak s partnerima održan je od 20. do 22. siječnja 2025. u glavnom gradu Turske, Ankari. Ljubazni domaćini, učitelji i učenici, priredili su srdačnu dobrodošlicu u školi, uz izvedbu tradicionalnog turskog plesa. Škola domaćin Sincan Ilkokulu otvorena je 2003. te nosi naziv kao i naselje u kojem se nalazi – Sincan. Naselje je jedno od većih u Ankari, smješteno zapadno od središta grada i poznato  kao dinamična i gusto naseljena četvrt koja spaja urbani i ruralni stil života. Školu pohađa 1048 učenika (predškolska dob do 15 godina). U školi je zaposleno 54 učitelja. Školski prostor se sastoji od suterena i tri etaže s ukupno 32 učionice, 4 vrtićka odjeljenja i 4 specijalna odjeljenja. U vrtu je uređena zelena površina s drvoredima, igralištima za nogomet, odbojku i košarku.

Na prvom transnacionalnom projektnom sastanku (TPM) su sudjelovala tri člana našeg projektnog tima; pedagoginja Melita Krstić te učitelji Natalija Krešo i Mislav Zemljak. Partneri su dogovarali detalje oko načina provođenja projekta, budućim koracima i podjeli zadataka; raspravljali su o mogućim izazovima i poteškoćama na koje bi mogli naići tijekom realizacije projekta; razmjenjivali su ideje, primjere dobre prakse i iskustava kako bi unaprijedili projekt, raspravljali o zaduženjima te vremenskom okviru projekta. Dogovorene su aktivnosti koje uključuju izradu loga i maskote projekta, izradu spremnika za stare baterije te formiranje šumarka u školskom okolišu kako bi se podigla svijest o važnosti pošumljavanja.

Svi članovi koji su sudjelovali na sastanku na papire su napisali svoja očekivanja od projekta te izradili „Vremensku kapsulu“ koja će biti otvorena na kraju projektnog razdoblja 2026. u Švedskoj. Učiteljica  škole domaćina održala je predavanje na temu krčenja šuma u Turskoj i posljedicama po okoliš.

Organiziran je i posjet Centru za dječju znanost Sveučilišta u Ankari „Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi“. Edukativni centar osmišljen je kako bi djeci približio znanost na zabavan i interaktivan način. Djeca sudjeluju u interaktivnim znanstvenim aktivnostima, od kemijskih eksperimenata do tehnoloških inovacija. Aktivnosti su osmišljene za različite uzraste, kako bi se sadržaj prilagodio njihovim interesima i razumijevanju. Naglasak je na znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici (STEM), uz primjenu u stvarnom životu. Djeca uče kako surađivati s drugima i rješavati probleme kroz znanstvene izazove. Članovi projektnog tima sudjelovali su na radionici „Water School“ pod vodstvom prof. dr. Ahmeta Altindaga te saznali više o sastavu i svojstvima vode, prilagodbama vodenih bića i razlozima onečišćenja voda. Sudionici su, uz predavanje, imali priliku pratiti postupak uzorkovanja vode i promatrati planktonski svijet mikroskopom.

Tijekom kratkog posjeta gradu, sudionici su posjetili Haci Bayram džamiju koja je jedna od najvećih u Ankari, a datira iz 15. stoljeća. U blizini džamije se nalazi najpoznatija ruševina iz rimskog razdoblja Augustov hram, doba kada je rimski car Oktavijan August počeo širiti vlast po srednjoj Anatoliji. Zadnja postaja obilaska grada bio je Muzej nematerijalne kulturne baštine u Ankari „Ankara Somut Olmayan Kültürel Miras Müzesi“ koji održava brojne kulturne vrijednosti praktički živima kroz događanja koja organizira (Karagöz-Hacivat, seoske kazališne predstave i dječje predstave, rukotvorine, bajke, narodne pjesme, priče, uspavanke, pjesme, tradicionalni razgovorni susreti i dr.).

Sljedeći susret sudionika projekta u sklopu aktivnosti učenja, poučavanja i osposobljavanja (LTTA) dogovoren je za travanj 2025. u Njemačkoj.

Izvijestila Natalija Krešo

Skip to content