Osnovna škola Višnjevac

Erasmus+ Barcelona, Španjolska, strukturirani tečaj, učiteljica Lada Malinović

by | 18.05.2025.

U okviru Erasmus+ akreditacije naše škole sudjelovala sam u strukturiranom tečaju pod nazivom A Satisfying School Experience: Strategies and Skills for Teachers. Tečaj se održao u Barceloni od 24. do 29. ožujka 2025. godine, a organizator je bila Europass Teacher Academy. Na tečaju je sudjelovalo 11 učitelja iz Hrvatske, Njemačke, Italije, Cipra, Slovenije, Finske i Martinika. Voditeljica tečaja bila je Paula Rodriguez iz Argentine, psihologinja, profesorica i stručnjakinja za komunikaciju.

Tečaj je osmišljen za nastavnike koji žele stvoriti dinamično i kreativno učioničko okruženje koje potiče interes i angažman učenika. Jedan od glavnih ciljeva bio je razvoj komunikacijskih vještina s ciljem unaprjeđenja međuljudskih odnosa među kolegama i učenicima, ali i kvalitetnije suradnje s roditeljima. Tijekom šest dana rada naglasak je bio na kreativnosti, kritičkom razmišljanju, timskom radu i prevenciji profesionalnog sagorijevanja (burnout). Posebna pozornost posvećena je upravljanju stresom i izazovima nastavničke profesije.

Tečaj je bio jasno strukturiran kroz šest radnih dana, uz niz praktičnih aktivnosti koje su primjenjive u svakodnevnoj školskoj praksi.

  1. dan: Uvodno upoznavanje sudionika kroz interaktivne igre i predstavljanje škola te zemalja iz kojih dolazimo. Voditeljica nam je približila španjolsku kulturu i grad Barcelonu. Već smo tada stekli dragocjene uvide u različite školske sustave i prepoznali mogućnosti za primjenu pojedinih ideja u vlastitom radu.
  2. dan: Fokus je bio na emocionalnoj inteligenciji i tehnikama upravljanja stresom. Usvojili smo korisne tehnike disanja i opuštanja koje mogu koristiti i učitelji i učenici u stresnim situacijama.
  3. dan: Posvećen je pozitivnoj psihologiji, PERMA modelu dobrobiti te prevenciji sagorijevanja. Dio radionica održan je na otvorenom, u obliku mindfulness šetnje sa zadacima vezanima uz emocije i osobni doživljaj.
  4. dan: Obradili smo temu komunikacije – ključnog aspekta nastavničkog poziva. Učili smo o verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji te razlikama između pasivne, asertivne i agresivne komunikacije. Kroz praktične aktivnosti vježbali smo asertivno izražavanje.
  5. dan: Teme su bile empatija i zahvalnost. Ponovili smo sve naučeno te prezentirali ideje kako usvojena znanja i vještine planiramo primijeniti u svakodnevnom radu. Svaki sudionik predstavio je svoj plan implementacije. Tečaj je zaključen evaluacijom i dodjelom certifikata.
  6. dan: Posljednji dan bio je posvećen kulturnim aktivnostima i upoznavanju znamenitosti Barcelone. Uživali smo u razgledavanju Gaudijevih arhitektonskih djela poput crkve Sagrada Familia, Casa Batlló, Casa Milà i drugih kulturnih znamenitosti.

Sudjelovanje u ovom tečaju značajno je doprinijelo mom osobnom i profesionalnom razvoju. Stečena znanja i vještine već primjenjujem u radu s učenicima te u suradnji s kolegama i roditeljima. Svoja iskustva i korisne alate podijelila sam sa školskim kolektivom, a vjerujem da će i moji kolege pronaći načine za implementaciju naučenog u vlastitu praksu.

 Izvijestila: Lada Malinović, učiteljica engleskog i njemačkog jezika

Skip to content