Osnovna škola Višnjevac

Erasmus+, promatranje nastave, La Palma – Španjolska, učiteljica Doroteja Vojedilov

by | 28.01.2025.

U sklopu Erasmus+ akreditacije OŠ Višnjevac, od 13. do 17. siječnja 2025. dobila sam priliku sudjelovati u promatranju nastave (job shadowing) na otoku La Palma, jednom od Kanarskih otoka. Tijekom tog tjedna imala sam mogućnost učiti od nastavnika i stručnih djelatnika škole IES Villa de Mazo.

Prvi dan započela sam sudjelovanjem na sastanku Pedagoškog tima škole (CCP), gdje sam razgovarala s ravnateljem, njegovim zamjenikom te ostalim stručnim suradnicima škole. Ovaj razgovor pružio mi je uvid u organizaciju rada škole, a osobito mi se svidjela aplikacija koju koriste nastavnici i stručna služba. Aplikacija je vrlo detaljna i jednostavna za praćenje. Zaduženja nastavnika uključuju 18 sati nastave, a dodatnih 6 sati posvećeno je dežurstvima, sastancima stručnih timova i drugim aktivnostima. Nastavni sat traje 55 minuta, a nastava je organizirana u dva bloka po tri nastavna sata, s odmorom od 30 minuta između blokova. Učenici koji pohađaju školu su u dobi od 12 do 17 godina.

Način organizacije nastave mi je bio vrlo zanimljiv, posebno u predmetima poput španjolskog jezika i matematike. U prvom razredu nastava se izvodi u tandemu, dok su u višim razredima učenici podijeljeni u grupe prema predmetima, što omogućuje kvalitetniju nastavu i bolje usvajanje sadržaja. Kod mlađih učenika ocjene su opisne, dok stariji učenici dobivaju ocjene od 1 do 10.

Tijekom cijelog tjedna pohađala sam sate engleskog jezika u različitim razredima. Učenici su bili vrlo zainteresirani i postavljali su mi raznovrsna pitanja o našoj zemlji, školi i običajima, a i ja sam u razgovoru s njima saznala puno o njihovim školskim navikama. Jedan razred bio je uključen u projekt razvoja vještine pisanja, te sam na tom satu sudjelovala u zanimljivim aktivnostima poput analize korica knjige, davanja glavnih ideja radnje, navođenja imena likova, te na kraju pisanja članka, pisma ili dijaloga. Nakon što su pročitali svoje radove, učiteljica je poticala učenike da sami prepoznaju i isprave svoje greške, kao što su ponavljanje ideja, pogreške u interpunkciji i veznicima te organizacija teksta. Također, sudjelovala sam u izradi lapbook-a, vrste knjige koju učenici sami izrađuju i kasnije koriste za lakše učenje i ponavljanje gradiva.

Izuzetno korisno bilo je promatranje kako učitelji upravljaju učionicom, usmjeravaju pažnju učenika i koriste različite didaktičke materijale (tehnologiju, ploču, vizualne materijale). Razgovarala sam s učiteljima o njihovim metodama poučavanja, o tome kako odabiru aktivnosti i koji su načini za motiviranje učenika. Svjedočila sam naglasku na projektnoj nastavi, grupnom radu i korištenju gamifikacije. Učitelji u manjoj mjeri koriste udžbenike, dok puno više koriste online platforme, videozapise i druge digitalne alate, čime nastava postaje dinamična i zanimljiva.

Također sam imala priliku sudjelovati u sastanku stručnog aktiva nastavnika engleskog jezika, koji se održava svakog tjedna. Učitelji na tim sastancima planiraju nastavu, dijele strategije i evaluiraju svoj rad. Ovi sastanci izuzetno su korisni za međusobnu podršku i suradnju među kolegama.

Na kraju tjedna održan je sastanak tima Erasmus+ na kojem smo razgovarali o suradnji u grupnoj mobilnosti, a održan je i online sastanak s učenicima i koordinatoricom iz OŠ Višnjevac. Tjedan je završio ceremonijom uručenja certifikata.

Skip to content