Osnovna škola Višnjevac

Erasmus+, promatranje nastave, La Palma, Španjolska, učiteljica Mirjana Bagarić

by | 25.01.2025.

U sklopu Erasmus akreditacije OŠ Višnjevac,  posjetila sam školu IES Villa De Mazo na otoku La Palma, kao jednom od 7 Kanarskih otoka. Boravila sam tamo od 13. do 17. siječnja 2025.godine  i sudjelovala u programu promatranja nastave – job shadowinga, koji mi je omogućio stručno usavršavanje, upoznavanje novih metoda poučavanja i općenito života jedne škole. Prvog dana upoznala sam ravnatelja škole i obišla školu, što mi je pomoglo steći uvid u način organizacije rada i infrastrukturu. Nakon toga sudjelovala sam na sastanku pedagoškog tima, gdje sam mogla vidjeti kako se planiraju i evaluiraju obrazovni procesi. Upoznali sam se i s načinima praćenja napretka učenika, vrednovanja njihovih postignuća te načinima komunikacije s roditeljima.

Tijekom sljedećih dana detaljno sam promatrala nastavu biologije, fizike, kemije i matematike, pri čemu sam analizirala razlike u metodama poučavanja između španjolskog obrazovnog sustava i onog u Hrvatskoj. Posebno sam se fokusirala na način na koji nastavnici na La Palmi strukturiraju nastavu kako bi potaknuli učenike na aktivno sudjelovanje. Primijetila sam da se veća pozornost posvećuje interaktivnim metodama učenja, manjim dijelom korištenju digitalnih alata te primjeni problema iz stvarnog života u obrazovnim sadržajima, čime se kod učenika razvijaju kritičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema. Također, imala sam priliku proučavati dinamiku komunikacije između učenika i učitelja, koja se u Španjolskoj odlikuje opuštenijim i otvorenijim pristupom. Učitelji djeluju kao mentori i podrška, dok učenici slobodnije iznose svoja mišljenja i postavljaju pitanja. Ovakav pristup potiče učenike na veću samostalnost i preuzimanje odgovornosti za vlastito učenje, što je ključna kompetencija za buduće izazove.

Sudjelovala sam i na sastanku odjela za matematiku koji se odvijaju na tjednoj bazi. Na tim se sastancima dogovaraju aktivnosti i projekti vezano uz nastavu matematike te obilježavanje važnijih datuma. Upravo na tom su se sastanku planirale aktivnosti za obilježavanje međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti pokrenut 2015. godine kako bi se skrenula pozornost na rodnu neravnotežu u znanosti. Ima za cilj podizanje svijesti o ključnoj ulozi koju djevojke i žene imaju u znanosti i tehnologiji. Kolegice iz škole su me uključile u aktivnosti na način da su učenice pripremile intervju sa mnom koji je održan zadnji dan mobilnosti. Na tim sastancima kolegice razmjenjuju iskustva iz nastave, razgovaraju o učenicima, napretku učenika, ali i problemima. Uočila sam snažan entuzijazam nastavnica matematike u planiranju svih aktivnosti i općenito vrlo pozitivnu i podržavajuću komunikaciju među njima. Dobila sam vrijedne ideje o tome kako unaprijediti komunikaciju s učenicima i stvoriti poticajniju obrazovnu atmosferu u učionici. Ova iskustva bit će mi od velike koristi u svakodnevnom radu i daljnjem profesionalnom razvoju.

Jedan od nezaboravnih trenutaka bio je posjet vulkanima u južnom dijelu otoka, uključujući vulkan Tajogaite koji je eruptirao 2021. godine. Vulkan je izbacivao lavu  punih 85 dana čime  se promijenila površina i krajolik tog dijela otoka.

Osim profesionalnog razvoja, mobilnost mi je omogućila upoznavanje lokalnih nastavnika i učenika. Njihova srdačnost i otvorenost olakšali su komunikaciju i razmjenu ideja. Imala sam priliku razgovarati s učenicima koji će sudjelovati u mobilnosti, tj.posjetu našoj školi u svibnju ove godine. U razgovoru s učenicima posebno me se dojmio jedan odgovor učenika na pitanja što žele vidjeti i upoznati u Hrvatskoj: „Želimo vidjeti rijeku i ravnice!“ . Na otoku nemaju rijeku te je vrlo brdovito i stjenovito, ali i većina učenika dosad nije imala priliku putovati izvan svog otoka. 

Ova mobilnost obogatila je moje profesionalne kompetencije, osobito u području novih metoda poučavanja i komunikacije s učenicima. Također, promatrala sam kolegijalne odnose unutar škole domaćina, što mi je dalo vrijedne uvide u važnost timskog rada. Kulturna i povijesna iskustva s La Palme dodatno su obogatila ovo putovanje, čineći ga neponovljivim iskustvom.

 Izvijestila: Mirjana Bagarić, učiteljica matematike i fizike

Skip to content