U srijedu, 23. listopada 2023. učenici osmih razreda Osnovne škole Višnjevac, u pratnji svojih razrednica, Spomenke Stanić, Dajane Biglbauer i Dubravke Premec, te predmetnog učitelja geografije i povijesti, Pavla Siveca, i predmetne učiteljice likovne kultue, Silvije Vukašinović, sudjelovali su na terenskoj nastavi koja ih je odvela u Pakrac, Lipik i Okučane. Cilj ove terenske nastave bio je proširiti znanje o Domovinskom ratu te na licu mjesta saznati više o važnim povijesnim događajima i kulturnim znamenitostima naše zemlje.
Dan je započeo posjetom Pakracu, gdje su učenici obišli policijsku postaju, mjesto koje ima poseban značaj u hrvatskoj povijesti jer je ovdje 1991. godine započeo Domovinski rat. Slijedio je posjet selu Kusonje koje nosi sjećanje na tragične događaje iz rujna 1991. godine, kada su hrvatski branitelji upali u zasjedu i borili se za svoje živote. Ova priča, poznata iz nagrađivanog filma “Broj 55,” učenicima je približila stvarnost ratnih strahota i žrtve.
U pakračkom kinu učenici su poslušali predavanje o početku i tijeku Domovinskog rata na ovom području, nakon čega su se zaputili u kovaonicu novca. Ovdje su naučili o povijesti kovanja novca i iskovali vlastite suvenire – replike slavonskog banovca. Ova interaktivna aktivnost omogućila im je da osjete kako je izgledalo izrađivanje novca u prošlosti.
Poslije ručka, učenici su posjetili dva muzeja: “Muzej grada Pakraca” i “Muzej Domovinskog rata,” gdje su razgledali vojnu opremu, uniforme i druge predmete iz ratnog razdoblja.
Nakon Pakraca, uslijedio je odlazak u Lipik, gdje su učenici posjetili poznatu ergelu lipicanaca i saznali više o povijesti i uzgoju ovih plemenitih konja. Obilazak je nastavljen šetnjom kroz centar Lipika, gdje su učenici imali priliku saznati više o znamenitostima i kulturnoj baštini grada, uključujući poznate Mramorne kupke.
Završni dio terenske nastave odvijao se u Okučanima, gdje su učenici posjetili spomen-obilježje “Kristalne kocke vedrine,” koje simbolizira sjećanje na poginule branitelje.
Ovaj program omogućio je učenicima da prošire svoja znanja, dožive povijest na licu mjesta te shvate važnost očuvanja sjećanja na događaje koji su oblikovali našu državu.