Osnovna škola Višnjevac

Strukturirani tečaj u Budimpešti

by | 8.12.2024.

U okviru Erasmus akreditacije OŠ Višnjevac, od 24. do 30. studenog 2024. imala sam mogućnost sudjelovati na strukturiranom tečaju Transformacijsko vodstvo u organizaciji Europass Teacher Academy. Održan u prekrasnoj Budimpešti, ovaj tečaj okupio je 14 polaznika iz različitih europskih zemalja. Vodila nas je iskusna i inspirativna profesorica Agy Enyedi, čiji je stručan i topao pristup dao poseban pečat cijelom programu.

Tijekom tjedna, kroz niz radionica, interaktivnih zadataka i grupnih aktivnosti, istraživali smo kako unaprijediti naš rad u učionici, razviti emocionalnu inteligenciju te poboljšati komunikacijske i liderske vještine. Grupa je bila iznimno motivirajuća, a osjećaj povezanosti i podrške među sudionicima bio je snažan od prvog dana. Naše aktivnosti započele su zanimljivom vježbom u kojoj smo trebali donijeti osobni predmet koji simbolizira dio naše osobnosti. Među predmetima su se našli satovi, rokovnici, igračke, ogrlice i sl. Ta nas je aktivnost odmah zbližila i potaknula na međusobno razumijevanje. Svaki sudionik pripremio je i kratku prezentaciju o svojoj zemlji, gradu i školi, s ciljem promoviranja dobrih praksi i poticanja potencijalnih partnerstava. Jedna od posebno zanimljivih aktivnosti bila je pronalaženje jedinstvenih osobina koje svatko od nas posjeduje te zajedničkih karakteristika koje nas povezuju, što je dodatno produbilo našu međusobnu suradnju.

Kroz tečaj smo se bavili različitim stilovima vodstva i analizirali koji su nam stilovi prirodni, gdje su njihove prednosti i kako možemo unaprijediti njihove slabije strane. Fokus je bio na razvoju samosvijesti – prepoznavanju vlastitih snaga, ali i prostora za napredak. Učili smo i o važnosti motivacije, rješavanja konflikata putem asertivne komunikacije te korištenja empatije i aktivnog slušanja u svakodnevnim izazovima. Poseban naglasak stavljen je na refleksiju – promišljanje o dosadašnjem radu, onome što smo naučili i kako možemo napredovati. Aktivnosti su bile kreativno osmišljene, radili smo u parovima i skupinama te kontinuirano razmjenjivali iskustva. Na kraju tečaja osmislili smo plan kako primijeniti naučeno u svakodnevnom radu i podijeliti znanja sa svojim kolegama.

Jedna od najinspirativnijih završnih aktivnosti bila je „igra ogovaranja“. Svaki je polaznik imao minutu da iznese pozitivne osobine druge osobe koje je uočio tijekom ovog tjedna. Ova je vježba bila emotivna i motivirajuća, te nas je sve ohrabrila i pokazala nam da smo na pravom putu.

Osim bogatog sadržaja tečaja, Budimpešta me očarala svojom ljepotom. Posjetila sam znamenitosti u Budimu, prošetala Gradskim parkom i uživala u njegovim atrakcijama, a nezaboravna vožnja brodom po Dunavu pružila je poseban doživljaj grada.

Ono što ću ponijeti s ovog tečaja sažeto je u nekoliko ključnih misli:

  • Učitelji kreiraju promjene – svaki mali korak prema naprijed ima svoju težinu i važnost.
  • Povratna informacija ključna je za razvoj – kada ju ne pružamo, sprječavamo druge u njihovom napretku.
  • Velike stvari ne dolaze iz zone udobnosti – rast započinje tamo gdje se usudimo izaći iz nje.

Ovo iskustvo bilo je izuzetno korisno i nadahnjujuće. Radujem se primjeni stečenih znanja u nastavi, dijeljenju ideja s kolegama te motiviranju učenika da i oni “rastu”. Budimpešta mi je ostavila nezaboravne uspomene, a ovaj tečaj dodatno me osnažio za daljnji profesionalni razvoj.

Izvijestila: Doroteja Vojedilov, prof.eng. i njem. jezika

Skip to content