Osnovna škola Višnjevac

Erasmus+ Rim, Italija, strukturirani tečaj, učiteljica Nikolina Jakić

by | 3.03.2025.

U sklopu Erasmus akreditacije i projektnog plana Osnovne škole Višnjevac, u kojoj radim kao nastavnica matematike i informatike, sudjelovala sam na tečaju „Europass Teacher Academy: Advanced Artificial Intelligence for Education“ u Rimu, od 27. 1. do 1. 2. 2025. godine, na adresi Via della Cordonata 3A.

Prvi dan predavanja obuhvatio je primjenu umjetne inteligencije (AI) u obrazovanju, ističući njezinu vrijednost za personalizaciju učenja, stvaranje interaktivnih sadržaja i analizu podataka o uspješnosti učenika. Posebno je bila zanimljiva tema gamifikacije, gdje AI povećava angažman učenika. Međutim, upozoreno je na rizik od prekomjerne ovisnosti o AI alatima, koji može spriječiti razvoj kritičkog mišljenja i istraživačkih vještina. Zaključak je da AI ne smije zamijeniti učitelje, već ih podržavati u stvaranju boljeg nastavnog okruženja.

Drugi dan fokusirali smo se na prepoznavanje točnosti i vjerodostojnosti AI generiranih sadržaja. Predstavljeni su alati poput Perplexity (analiza akademskih izvora), Diffit (generiranje kvizova i sažetaka), Algor (vizualne mape) i Gamma (automatizirano kreiranje prezentacija).

Treći dan razmatrali smo korištenje igara i AI alata u obrazovanju, temeljeći se na teorijama Piageta, Vygotskog i Montessori pristupa. Razlikovali smo gamifikaciju, koja uključuje elemente igara, od učenja temeljenog na igrama (GBL), koje koristi stvarne igre. Alati poput GooseChase, Padlet i Gimkit pomažu u izradi interaktivnih zadataka i izazova.

Četvrti dan obradili smo alate za kreativno razmišljanje i stvaranje sadržaja: ChatGPT za generiranje priča, Curipod za interaktivne prezentacije, Leonardo AI za generiranje slika, Adobe Firefly za kreativne dizajne, Suno za audio sadržaj i InVideo AI za stvaranje videozapisa.

Peti dan istraživali smo alate za vrednovanje učenika, uključujući, Assistments (zadaci i povratne informacije), Socrative (kvizovi i ankete u stvarnom vremenu) i Formative (praćenje napretka uživo). AI može transformirati vrednovanje u obrazovanju, ali je važno koristiti ga etički i promišljeno, kako bi podržao, a ne zamijenio ljudsku prosudbu.

 Izvijestila: Nikolina Jakić

Skip to content