Osnovna škola Višnjevac

Sigurnost djece i učenika u prometu

by | 2.06.2025.

Učiteljice naše škole, Dora Fančović i Nataša Subašić, koordinatorice za sigurnost djece i učenika u prometu, tijekom svibnja provodile su s učenicima raznovrsne i zanimljive aktivnosti s ciljem podizanja prometne svijesti. Učenici 5. do 7. razreda imali su priliku upoznati Prometnu učilicu i njezine edukativne sadržaje, a svoje dosadašnje znanje o prometu pokazali su rješavajući kvizove. Učenici 1.a, 1.b i 1.c te 3.b razreda na zabavan su način ponovili naučeno o prometu kroz interaktivni Kahoot kviz „Sigurno u prometu“. Natjecateljski raspoloženi, pokazali su zavidno znanje i veliko zanimanje za prometna pravila.

Učenici 2.a i 4.b i 4.c razreda, kao i učenici 3.a i 3.c razreda koji pohađaju produženi boravak, sudjelovali su u uzbudljivoj prometnoj pustolovini – escape roomu. Kroz niz zagonetki, logičkih zadataka i timskih izazova, učenici su pokazali snalažljivost u različitim prometnim situacijama, znanje o prometu i suradnju. Natjecateljski duh bio je izražen, a uz dozu napetosti i veselja, uspješno su povezivali prometna pravila s vještinama iz raznih nastavnih predmeta – matematike, hrvatskog jezika, prirode i društva. Na kraju su, rješavajući zadatak po zadatak, pronašli izlaz i došli do ključne poruke – SIGURNO.

Učenici 2. a i 4.b i 4.c razreda koji pohađaju produženi boravak su na tabletima, putem edukativne igre ČUDOvišna avantura, zakoračili u svijet zabave i učenja. Pomažući čudovištu popraviti ogradu oko parka, djeca su učila o prometnim pravilima i sigurnom ponašanju u prometu. ČUDOvišna avantura nije samo igra, već prava mala prometna škola u digitalnom obliku koja povezuje znanje s praktičnim životnim situacijama. Učenici su zatim sudjelovali u prometnoj potrazi tijekom koje su pažljivo promatrali prometne situacije u okolici škole. Cilj ove aktivnosti bio je razvijanje prometne osviještenosti kroz stvarne primjere iz njihove svakodnevice. Djeca su uočavala pješačke prijelaze, prometne znakove, prisutnost (ili nedostatak) nogostupa, biciklističkih staza te prometna sredstva koja prometuju u blizini škole. Također su promišljala o pravilnom parkiranju vozila i razmišljala što bi se u prometnom okruženju moglo poboljšati kako bi put do škole bio sigurniji za sve. Dječji zaključci i prijedlozi pokazali su koliko su već sada odgovorni i pažljivi sudionici u prometu. Učenici su se okušali i u igri uloga kroz koju su prikazivali stvarne prometne situacije. Na zabavan, ali poučan način uživjeli su se u različite uloge – od prometnog policajca, semafora, do nesavjesnih pješaka – i pritom promišljali o pravilnom i nepravilnom ponašanju u prometu te su na kreativan način ponovili važna prometna pravila te razvijali empatiju i odgovornost kao sudionici u prometu. Učenici su kroz izradu plakata u Canvi na kreativan i suradnički način primijenili stečeno znanje o sigurnosti u prometu. Radili su u skupinama i obradili važne teme poput ponašanja pješaka i vozača, pravila u javnom prijevozu, sigurne vožnje biciklom te važnosti prometnih znakova.

Sve provedene aktivnosti učiteljicama su poslužile kao vrijedan pokazatelj dosadašnjeg znanja učenika, ali i kao smjernica za planiranje budućih aktivnosti u sljedećoj školskoj godini.

 

Izvijestile učiteljice Dora Fančović i Nataša Subašić

Skip to content