Osnovna škola Višnjevac

Erasmus+ project SIGN, Utrecht – Nizozemska

by | 7.06.2025.

Domaćin naše druge aktivnosti učenja i poučavanja (Learning Teaching Training Activity – LTTA) u okviru Erasmus+ KA220 projekta “Special Identity for Great Nature” (SIGN) bila je nizozemska organizacija Stichting Cultureel Centrum De Regenboog Utrecht. Riječ je o neprofitnoj organizaciji posvećenoj promicanju participacije i emancipacije u društvu. Organiziraju raznovrsne tečajeve, seminare i kulturna događanja, s ciljem doprinosa cjeloživotnom učenju i kulturnom bogatstvu građana svih dobnih skupina. Vizija ovog centra temelji se na stvaranju harmoničnog suživota među građanima, potičući međukulturni dijalog i razumijevanje. Njihova misija uključuje promicanje mira, solidarnosti, integracije i raznolikosti, s posebnim naglaskom na održivost, ekološku svijest i aktivno građanstvo. Tijekom naše petodnevne mobilnosti, od 26. do 31. svibnja 2025., sve ove vrijednosti bile su ne samo prisutne, već i istinski proživljene. Naš domaćin bio je gospodin Mustafa Şimşekler, poduzetnik turskog podrijetla koji živi i djeluje u Nizozemskoj. On je utemeljitelj inovativne edukativne platforme Little Engineers Academy, čiji je cilj poučavanje djece praktičnim vještinama rješavanja problema kroz izradu i programiranje vlastitih igračaka i robota. Kroz kreativne i interaktivne radionice, potiče djecu da stječu znanja iz područja elektronike, mehanike, hidraulike, tehničkog dizajna i robotike, a da pritom razvijaju kreativno razmišljanje, logičko zaključivanje i vještine timskog rada.

U prijepodnevnim satima učitelji su svakodnevno usavršavali svoje kompetencije u području zelenih praksi i razvoja ekološke svijesti – ključnih čimbenika za poticanje kulture održivosti u obrazovnim ustanovama. Praktične aktivnosti bile su organizirane kroz tri tematske cjeline:

Minimalno materijala, maksimalna proizvodnja

Inspirirano prirodom – Umjetnost susreće okoliš

Od otpada do upotrebe – ponovno izgraditi, ponovno osmisliti, ponovno povezati

U prvoj smo radionici koristeći svakodnevne i reciklirane materijale poput plastičnih čaša, štapića od sladoleda i slamki, izrađivali raznovrsne tehničke igračke poput vjetrenjača, motora, automobila i traktora. U poslijepodnevnim satima smo u International School Eindhoven (ISE) prenosili stečena znanja učenicima kroz praktične aktivnosti.

Za drugu radionicu smo u parku De Kempervennen u mjestu Westerhoven skupljali raznolike šumske plodove koje smo potom koristili za izradu simpatičnih robota u sljedećoj radionici. Svoje znanje i entuzijazam podijelili smo s djecom iz društvenog centra Wijkcentrum Het Kernhuis u četvrti Ede, području s velikom migrantskom populacijom. Centar provodi integracijske radionice, a naši su projekti dodatno obogatili njihovu svakodnevnicu.

Za treći dan smo na lokaciji s odbačenom elektronikom skupljali dijelove i učili kako od njih oblikovati popularne transformere. Ovu smo radionicu proveli s učenicima Osnovne škole Al Amana u Zeistu.

Posljednji dan mobilnosti bio je posvećen digitalnoj kreativnosti. Učili smo kako izrađivati filmove i računalne igrice u programu Scratch Junior, a nova znanja podijelili smo sa štićenicima organizacije Stichting Impulzz, koja pruža podršku djeci s blagim intelektualnim teškoćama i psihosocijalnim izazovima.

Koncept našeg domaćina – učenje i istodobno prenošenje stečenih vještina djeci u stvarnom vremenu – pokazao se iznimno učinkovitim i inspirativnim. Rad s djecom različitih uzrasta i kulturnih, vjerskih i društvenih pozadina bio je i izazovan i obogatio nas je. Razgovori s njihovim učiteljima i roditeljima dodatno su produbili naše razumijevanje i iskustvo.

Sve radionice i aktivnosti planiramo prenijeti u našu školu već iduće školske godine, a domaćin nam je osigurao sve potrebne materijale za rad.

Gradonačelnica Utrechta, Sharon Dijksma koja se zalaže za održivi razvoj grada, promiče urbane vrtove, širenje biciklističkih staza, potiče korištenje električnih vozila  a ponajprije se zalaže za socijalnu jednakosti i inkluziju prepoznala je važnost našeg projekta te provela vrijeme s nama i učenicima te dodijelila svim sudionicima certifikate o sudjelovanju na ovoj mobilnosti.

Osim edukativnih aktivnosti, imali smo priliku posjetiti i dva iznimno zanimljiva i neuobičajena mjesta:

Food Forest Droevendaal – eksperimentalni agrošumski projekt smješten u Wageningenu, na kampusu Wageningen University & Research (WUR). Ovaj živi laboratorij povezuje održivu poljoprivredu s očuvanjem bioraznolikosti i ekološke ravnoteže.

De Ontdekhal – kreativni centar u Utrechtu koji djeci i obiteljima omogućuje interaktivno istraživanje znanosti, tehnologije i umjetnosti. Ovdje se izrađuju vlastiti izumi, eksperimentira s 3D pisačima i green screen tehnologijom te uči kroz igru i praktičan rad.

Putovanje vlakovima po Nizozemskoj bilo je posebno iskustvo – brzi, točni i učinkoviti vlakovi omogućili su nam da uz Utrecht posjetimo i Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Zandam te nezaobilazne vjetrenjače u Zaanse Schansu.

Ova mobilnost bila je pravo Erasmus iskustvo – spoj učenja, suradnje, kulturne razmjene i profesionalnog usavršavanja. Puni novih znanja, ideja i inspiracije, spremni smo prenijeti duh ovog projekta našim učenicima.

Projektni tim škole već se priprema za slijedeću mobilnost ovog projekta koja će biti u studenome 2025. godine. Dragi partneri iz Nizozemske, Turske, Njemačke, Švedske i Portugala dobro došli u našu školu, naš grad i našu domovinu.

Video na YT kanalu škole 

Fotografije na Facebook stranici škole

Mrežna stranica projekta SIGN

Skip to content