Ankara, Turska
U vremenu od 20.-22.1.2025. održan je 1. Transnacionalni projektni sastanak KA220 projekta “Special Identity for Great Nature” (SIGN). Sastanak je bio u Ankari u Turskoj.
Diseminacija:
Članak na mrežnoj stranici škole
Članak na Facebook stranici Erasmus osvrti i preporuke
Foto album na Facebook stranici škole SIGN – Ankara, Turska
Video na YT kanalu škole

Tree Day and World Water Day
Učenici 5.a i 5.c razreda zajedno sa svojim razrednicima Natalijom Krešo i Mislavom Zemljakom u sklopu Erasmus projekta “Special Identity for Great Nature” (SIGN) zanimljivim aktivnostima su obilježili Dan šuma (Tree Day), 21.3.2023. i Dan voda (World Water Day) 22.3.2023. Fotografije su na našoj Facebook stranici, a radni materijali za nastavu ovdje (pdf) i ovdje (word).
Foto album na Facebook stranici škole.

SIGN - maskota projekta
Učenici 3.r na produženom boravku, pod vodstvom učiteljice Kristine Ćosić, zajedno su napravili maskotu Erasmus projekta SIGN (Special Identity for Great Nature) naše škole. Naša maskota bit će predstavljena na idućoj mobilnosti u Dusseldorfu u Njemačkoj. Na toj mobilnosti će svoje radove predstaviti sve zemlje partneri – Švedska, Portugal, Nizozemska, Turska i Njemačka. Između svih rješenja odabrat će se jedan rad koji će postati službena maskota ovog projekta. Tijekom izrade maskote nastao je i kratki video koji možete pogledati na našem YT kanalu.

SIGN - logo projekta
Učenici 3.r na produženom boravku, pod vodstvom učiteljice Kristine Ćosić, zajedno su napravili logo Erasmus projekta SIGN (Special Identity for Great Nature) naše škole. Naš logo bit će predstavljen na idućoj mobilnosti u Dusseldorfu u Njemačkoj. Na toj mobilnosti će svoje radove predstaviti sve zemlje partneri – Švedska, Portugal, Nizozemska, Turska i Njemačka. Između svih rješenja odabrat će se jedan rad koji će postati službeni logo ovog projekta. Tijekom izrade loga nastao je i kratki video koji možete pogledati na našem YT kanalu.

Projektni šumarak

Düsseldorf, Njemačka
U razdoblju od 23. do 28. travnja 2025. održana je prva aktivnost učenja i poučavanja u sklopu KA220 projekta “Special Identity for Great Nature” (SIGN). Sastanak je održan u Düsseldorfu, u Njemačkoj. Partneri na ovom projektu su Švedska, Portugal, Nizozemska, Njemačka, Turska i Hrvatska. Našu školu predstavljali su Melita Krstić (pedagoginja), Mislav Zemljak (nastavnik povijesti i geografije), Natalija Krešo (nastavnica biologije i kemije) te Kristina Ćosić (učiteljica razredne nastave u produženom boravku). Teme ove edukacije bile su klimatske promjene, recikliranje i održivi razvoj, kao i metode poučavanja učenika o navedenim temama. Također smo predstavili naš obrazovni sustav i primjere dobre prakse iz područja održivog razvoja.
Program mobilnosti
Video o mobilnosti na YT kanalu škole

Dan Europe
Povodom Dana Europe, učenici 5.a i 5.c razreda sa svojim su razrednicima sudjelovali u zabavnim i edukativnim aktivnostima. Svoje znanje o Europi i Europskoj uniji provjerili su kroz zanimljiv Kahoot kviz koji je unio puno smijeha i natjecateljskog duha.
U produženom boravku, učenici 3.a i 3.c razreda kredama su oslikali školsko dvorište zastavama europskih država i tako stvorili šaroliku stazu zastava. Naučili su kako reći “volim te” na različitim europskim jezicima, ponovili glavne gradove i države Europe te provjerili svoje znanje uz pomoć interaktivnog alata Plickers.
Fotografije na Facebook stranici škole.
Video o mobilnosti na YT kanalu škole

Čitamo za zelenije sutra
Učenici trećeg razreda u produženom boravku čitali su slikovnicu Greta i divovi autorice Zoë Tucker. Priča o hrabroj djevojčici i njezinoj borbi za zaštitu našeg planeta potaknula je učenike na razmišljanje o važnosti očuvanja okoliša.
Nakon čitanja, učenici su izrađivali transparente s porukama za zaštitu prirode, baš kao i Greta u slikovnici. Osmislili su i „eko-košnicu” – pano s idejama za svakodnevno očuvanje vode, štednju energije i smanjenje otpada. Taj će nas pano svakodnevno podsjećati na našu odgovornost prema planetu i važnost zajedničkog djelovanja.
Čitanje slikovnica s ekološkom tematikom, poput Greta i divovi, učinkovit je način za podizanje svijesti djece o ekološkim pitanjima. Kroz priče koje su im bliske i razumljive, djeca razvijaju empatiju prema prirodi i uče o posljedicama ljudskog djelovanja na okoliš.
Video na YT kanalu škole

Natjecanje u recikliranju
Učenici 4.b razreda organizirali su školsko natjecanje u recikliranju. Ova praktična aktivnost bila im je i zabavna i vrlo motivirajuća. Kroz sudjelovanje su naučili više o važnosti recikliranja i zaštite okoliša. Aktivnost je dodatno potaknula timski rad, odgovornost i razvijanje održivih navika od najranije dobi.
Video na YT kanalu škole

Utrecht, Nizozemska
Domaćin naše druge aktivnosti učenja i poučavanja (Learning Teaching Training Activity – LTTA) u okviru Erasmus+ KA220 projekta “Special Identity for Great Nature” (SIGN) bila je nizozemska organizacija Stichting Cultureel Centrum De Regenboog Utrecht. Riječ je o neprofitnoj organizaciji posvećenoj promicanju participacije i emancipacije u društvu. Organiziraju raznovrsne tečajeve, seminare i kulturna događanja, s ciljem doprinosa cjeloživotnom učenju i kulturnom bogatstvu građana svih dobnih skupina. Vizija ovog centra temelji se na stvaranju harmoničnog suživota među građanima, potičući međukulturni dijalog i razumijevanje. Njihova misija uključuje promicanje mira, solidarnosti, integracije i raznolikosti, s posebnim naglaskom na održivost, ekološku svijest i aktivno građanstvo. Tijekom naše petodnevne mobilnosti, od 26. do 31. svibnja 2025., sve ove vrijednosti bile su ne samo prisutne, već i istinski proživljene. Naš domaćin bio je gospodin Mustafa Şimşekler, poduzetnik turskog podrijetla koji živi i djeluje u Nizozemskoj. On je utemeljitelj inovativne edukativne platforme Little Engineers Academy, čiji je cilj poučavanje djece praktičnim vještinama rješavanja problema kroz izradu i programiranje vlastitih igračaka i robota. Kroz kreativne i interaktivne radionice, potiče djecu da stječu znanja iz područja elektronike, mehanike, hidraulike, tehničkog dizajna i robotike, a da pritom razvijaju kreativno razmišljanje, logičko zaključivanje i vještine timskog rada.
U prijepodnevnim satima učitelji su svakodnevno usavršavali svoje kompetencije u području zelenih praksi i razvoja ekološke svijesti – ključnih čimbenika za poticanje kulture održivosti u obrazovnim ustanovama. Praktične aktivnosti bile su organizirane kroz tri tematske cjeline:
Minimalno materijala, maksimalna proizvodnja
Inspirirano prirodom – Umjetnost susreće okoliš
Od otpada do upotrebe – ponovno izgraditi, ponovno osmisliti, ponovno povezati
U prvoj smo radionici koristeći svakodnevne i reciklirane materijale poput plastičnih čaša, štapića od sladoleda i slamki, izrađivali raznovrsne tehničke igračke poput vjetrenjača, motora, automobila i traktora. U poslijepodnevnim satima smo u International School Eindhoven (ISE) prenosili stečena znanja učenicima kroz praktične aktivnosti.
Za drugu radionicu smo u parku De Kempervennen u mjestu Westerhoven skupljali raznolike šumske plodove koje smo potom koristili za izradu simpatičnih robota u sljedećoj radionici. Svoje znanje i entuzijazam podijelili smo s djecom iz društvenog centra Wijkcentrum Het Kernhuis u četvrti Ede, području s velikom migrantskom populacijom. Centar provodi integracijske radionice, a naši su projekti dodatno obogatili njihovu svakodnevnicu.
Za treći dan smo na lokaciji s odbačenom elektronikom skupljali dijelove i učili kako od njih oblikovati popularne transformere. Ovu smo radionicu proveli s učenicima Osnovne škole Al Amana u Zeistu.
Posljednji dan mobilnosti bio je posvećen digitalnoj kreativnosti. Učili smo kako izrađivati filmove i računalne igrice u programu Scratch Junior, a nova znanja podijelili smo sa štićenicima organizacije Stichting Impulzz, koja pruža podršku djeci s blagim intelektualnim teškoćama i psihosocijalnim izazovima.
Koncept našeg domaćina – učenje i istodobno prenošenje stečenih vještina djeci u stvarnom vremenu – pokazao se iznimno učinkovitim i inspirativnim. Rad s djecom različitih uzrasta i kulturnih, vjerskih i društvenih pozadina bio je i izazovan i obogatio nas je. Razgovori s njihovim učiteljima i roditeljima dodatno su produbili naše razumijevanje i iskustvo.
Sve radionice i aktivnosti planiramo prenijeti u našu školu već iduće školske godine, a domaćin nam je osigurao sve potrebne materijale za rad.
Gradonačelnica Utrechta, Sharon Dijksma koja se zalaže za održivi razvoj grada, promiče urbane vrtove, širenje biciklističkih staza, potiče korištenje električnih vozila a ponajprije se zalaže za socijalnu jednakosti i inkluziju prepoznala je važnost našeg projekta te provela vrijeme s nama i učenicima te dodijelila svim sudionicima certifikate o sudjelovanju na ovoj mobilnosti.
Osim edukativnih aktivnosti, imali smo priliku posjetiti i dva iznimno zanimljiva i neuobičajena mjesta:
Food Forest Droevendaal – eksperimentalni agrošumski projekt smješten u Wageningenu, na kampusu Wageningen University & Research (WUR). Ovaj živi laboratorij povezuje održivu poljoprivredu s očuvanjem bioraznolikosti i ekološke ravnoteže.
De Ontdekhal – kreativni centar u Utrechtu koji djeci i obiteljima omogućuje interaktivno istraživanje znanosti, tehnologije i umjetnosti. Ovdje se izrađuju vlastiti izumi, eksperimentira s 3D pisačima i green screen tehnologijom te uči kroz igru i praktičan rad.
Putovanje vlakovima po Nizozemskoj bilo je posebno iskustvo – brzi, točni i učinkoviti vlakovi omogućili su nam da uz Utrecht posjetimo i Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Zandam te nezaobilazne vjetrenjače u Zaanse Schansu.
Ova mobilnost bila je pravo Erasmus iskustvo – spoj učenja, suradnje, kulturne razmjene i profesionalnog usavršavanja. Puni novih znanja, ideja i inspiracije, spremni smo prenijeti duh ovog projekta našim učenicima.
Projektni tim škole već se priprema za slijedeću mobilnost ovog projekta koja će biti u studenome 2025. godine. Dragi partneri iz Nizozemske, Turske, Njemačke, Švedske i Portugala dobro došli u našu školu, naš grad i našu domovinu.
Video na YT kanalu škole
Fotografije na Facebook stranici škole